Kita mampu bergerak bersama-sama seperti mereka

Inilah kita dahulu Sungguh menginspirasi kisah disebalik produk farmfresh ni.Bukan bishe-bishe susu farmfresh ini jika dibandingkan dengan susu jenama lain dipasaran. Aku pun baru tahu dan rasa susu jenis ini dan rasanya sedap dan sesuai dengan tekak orang Malaysia. 

PArt paling penting yang aku nak cerita ini adalah bagaimana kita rakyat malaysia boleh bergandingan bahu dalam memajukan negara ini.Syarikat farmfresh ini bermula sejak tahun 2014 dan orang penting didalam syarikat ini merupakan 3 wajah berlainan tapi 1 kerakyatan. 


Mr Loi Tuan Ee , Azmi Zainal dan bro Ganesh menjayakan perniagaan ini bersama2 dengan pelabur2 lain seperti khazanah dan sebagainya dalam menjayakan misi besar mereka itu. Inilah kita yang sebenarnya sebelum ini (sebelum negara diambil oleh DAP yang amat racist itu) . 
Kita hidup saling sandar menyandar sesama satu dengan yang lain. 3 sahabat berlainan bangsa ini mempunyai kelebihan mereka masing2 dan mereka gunakan kelebihan masing2 untuk menjayakan perniagaan susu ini. Mr Loi dia banyak bahagian pengurusan, abg azmi lebih pada marketing dan ganesh dalam penjagaan lembu2 (india memang pakar dalam bab2 ini). 

Semoga perkongsian pengalaman dan perniagaan ketiga2 sahabat ini terus maju dan dapat memberi inspirasi kepada kita dalam berniaga antara kaum didalam negara kita tercinta ini. Ini telah membuktikan bahawa apabila negara kita diperintah oleh orang Melayu muslim seperti sebelum2 ini, keadilan sedikit sebanyak dapat dirasa oleh semua kaum dalam negara ini. 

Kita dapat tengok daripada 100 orang terkaya di Malaysia, aku rasa 87 orang adalah orang cina, bakinya pula adalah melayu campur india. Walaupun ada hal sikit2, tapi negara tetap bergerak laju kehadapan. Bisnes makin rancak dan infrastruktur banyak berkembang. Tapi setelah di perintah oleh pakar penipu2 dan semburit ini, negara kembali menjadi seperti tahun 1969 dimana hubungan kaum menjadi tegang dan kembali tidak mesra. 

 Cina bukit dong zong mula nak tunjuk samseng dengan perangai kia su takut pada tulisan jawi, tamil estet pun ikut sama konon nak tunjuk hero tamil kat bumi ini. Akhirnya suasana ini tidak memberi keuntungan kepada mereka sebenarnya. Suasa tegang seperti ini lebih memberi kelebihan kita untuk bersatu dan lagi mempercayai jiran2 kita terutama bisnes2 buka melayu muslim yang semakin menipu kita dengan selindungan yang mengelirukan. 

 Kini misi kita (kita ini bermaksud : melayu yang kenal diri dan bukan jadi barua dap) adalah untuk menyatukan anak2 bangsa dalam membawa negara ini kepuncak semula. Kita tidak lagi boleh harap pada orang tua 94 tahun utk mengemudikan negara ini bersama2 dengan para penipu dan para pembohong yang tamak haloba serta kaki nafsu songsang (PeeGayArr) memalukan jatidiri umat melayu muslim. 

Kerajaan ini wajib kita tumbangkan pada pru akan datang. Sebelum sampai pru15, kita wajib kuatkan ekonomi bangsa kita terlebih dahulu agar selepas kemenangan kita itu nanti, kita terus gerak berlari menuju kejayaan tanpa toleh kebelakang lagi. Apa perancangan anda ditahun 2020 ini? 
wallhuaklam 
jauh sudah ke fikirkan  
www.dadiydoo.com  

ps: Mungkin bisnes homestay boleh kita ceburi utk tahun mendatang ini. Dengar cerita kawan, rumah yg dia buat homestay tu bukan setakat orang malaysia jer, orang luar negeri pun ramai menyewa di premisnya. Sempena tahun lawat malaysia 2020 ini, jangan biarkan premis kosong anda terbiar begitu ajer. Buat sesuatu dan jadikan bisnes homestay yang menarik dan dapat memberi lebih pulangan kepada pelaburan anda. Tak tahu mcmner nak bisnes homestay yang boleh dijual diseluruh dunia. Kita tanya yang pakar dalam hal ni pada link dibawah ini.

No comments

Powered by Blogger.