PAtutlah mereka ditendang dari PAs dulu

BMF 
Barua Melayu First. 
Aku fikir mamat bawah ni tak kisah apa nak jadi dengan negara ni sebab dia bukannya keturunan duduk bumi melayu ni. Nama pun ada mydin, jadi dia ni keturunan dari bumi india sana yang suka cakap belit2. 

 Itulah orang kata, parti PAN ni parti tajaan DAP. Mereka ni lahir disambut oleh dap ditepi padang bolakeranjang disekolah srjkc sana.Dan mereka ini semua (para ahli pan) adalah bekas ahli PAS seblum itu. JAdi majoriti ahli PAS memilih untuk menolak geng2 barua yg diketuai oleh Mad Sabu dalam pemilihan sebelum ini. 


Dulu kita tidak faham kenapa ahli PAS menolak puak2 ni semua. Setelah Allah pilih mereka untuk berkuasa,barulah kita tahu siapa mereka sebenarnya dan baru kita tahu bahawa mereka itu semua adalah barua dap yang bersembunyi dalam parti pas. Kenyataan dibawah oleh menteri dari parti sayap kanan dap ini seolah2 mahukan negara ini terus terpisah sesama rakyat berbilang kaum dan seolah mahukan negara ini dikawal oleh pihak dap sepenuhnya tanpa melihat kaum melayu yang semakin tertinggal selama ini. 

Menteri daripada pan ini apa fungsi sebenarnya? Fungsi mereka adalah mempertahankan dap dari dikutuk dan di hina. Mereka tidak kisah orang melayu,Raja2 Melayu dan Islam dihina oleh bangsa mendatang, tapi kalau dap dihina, pasti hulubalang2 yang terbuang ini akan bangun mempertahankan ketua2 mereka walaupun apa yang terjadi. 

Semua menteri dari pan dalam kabinet adalah menteri utk dap juga kerana hala tuju mereka adalah sama iaitu pecahkan melayu kuatkan bangsa dap. Dulu aku seronok juga tgk mad sabu atas pentas pas, tapi sejak jadi barua ni , baru aku tahu betapa buruknya perangai mereka terhadap bangsa kita ini. Bayangkan seblum ini, pakatan dalam PH itu semua adalah gandingan yang pernah bercakaran sesama mereka. 

Mad sabu hentam atok kata dr mahathir bapak pelingkup negara, dap hentam atok kaw2, abg non gaduh besar dgn atok sampai bereformasi di KL suatu waktu dahulu.Tapi kini semuanya mcm takder apa2 jer. Mereka ini semunya penabur fitnah terhandal dalam negara kita. Dulu kita disuruh percaya cakap2 mereka berkenaan dgn keburukan atok ketika jadi PM dahulu.Kini mereka cium molot sesama mereka sambil gelak2 ketawakn kita kerana bodoh mempercayai mereka selama ini.. 

Walau bagaimanapun kita harus bersyukur juga kepada Allah kerana telah menunjukkan yang mana penipu dan yang mana benar. Andai PRU1 lalu, BN masih menang, pasti kita akan anggap mad sabu hero,dap hero rakyat dan anwar superpower negara. Kini semua nya tersingkap untuk kita bezakan yang mana permata dan yang mana celaka. 
Apa nak jadi dengan negara kita ini beb? 
wallahuaklam 
jauh sudah kufikirkan  
www.dadiydoo.com 

  ps: Ajar anak2 kita untuk berniaga dan tidak lagi menjadi hamba kepada bangsa yang tidak cuba untuk memahami hidup bermasyarakat seperti pada bangsa dap ini. Kita bina rangkai bisnes kita sendiri tanpa perlu meminjam. Jom kita belajar bisnes kecil2 dengan menjual dishopee. Tak tahu nak menjual di shopee? MAri kita menelaah ilmu bagaimana menjual di shopee pada link dibawah ini. Semoga bermanfaat.

No comments

Powered by Blogger.