Usahawan orang kita kini mula menakluk negara

BMF Bisnes Muslim First Pepagi ni kita kena mulakan dengan aura positif, ambik semangat dari kejayaan orang lain untuk kita bangkit dari kelemahan yang membarah dalam diri kita ini. Tambah2 pulak hari ni hari minggu, semua pakat lemah je kat rumah tu.. ANda pernah lihat tak ada rider bawa beg zoom kat tengah jalan di KL ni. Aku biasa nampak budak2 kehulu kehilir bawak bag ni antar barang. Hebat dorang kan redah hujan panas. Dan baru aku tahu bahawa syarikat zoom ni milik orang kita. Milik anak muda kita yang cukup berdedikasi. Bermula sebagi despatch rider, kini abg hafidz sudah mempunyai syarikat sendiri dengan jenama ZOOM dpasaran.Wowww dari aku utk mu hafidz.Aku juga dok bawah pokok lagi..huhu Boleh tonton video dia dibawah ini https://www.youtube.com/watch?v=9LU7K... Abg hafidz ni graduan UM, (bukan PH tau), pernah bekerja sebagai despatch sebelum tu dan kini tokey despatch melalui apps plak. Hebat orang kita beb! Bukan macam orang PH yang dok harap deal projek sampai kul 4 am.. Kita doakan semoga abg hafidz terus maju jaya dalam perniagaannya dan sesungguhnya kisah beliau memberi inspirasi kepada kami yang daif ini. Cukup menaikkan semangat buat kami yang masih tercari2 apa nak makan hari ni. Kalau korang ada projek tahun 2020 ni, sharelah sikit dengan aku ni. Mana tau boleh join dan boleh jayakan bersama2. Aku pun dalam otak ni ada projek nak buat utk bangsa aku ni, tapi modal ellek plak. Cadangan aku ni nak wujudkan rangkaian kedai2 locksmith orang kita diseluruh negara dengan modal yang minima. Pengalaman aku dalam bidang locksmith ni taklah lama dalam 10 tahun, insyaAllah boleh bantulah sikit2 utk bangunkan anak2 kita jadi locksmith yg kreative. Kalau ada dikalangan kita ni nak 'leburkan modal' dalam projek ummah ini, bolehlah kita borak2 bagi jadi. Bisnes locksmith ni pun adalah bisnes fardhu kifayah dan mudah di mulakan. Aku ada ilmu sikit, kalian ada modal banyak, bila dicantumkan maka mudahlah ummah dinegara ini bergerak laju dalam pasaran yang dikuasai oleh kaum dong zong ni. Kadang2 bila fikir sorang2 boleh pecah kepala dibuatnya...huhu... wallahuaklam Jauh sudah kukembara Termenung @ www.dadiydoo.com

No comments

Powered by Blogger.