Sejarah kita sering ditipu oleh mereka


Negaraku
Fakta yang sering diseleweng

Masa kita belajar disekolah dahulu, kita rupanya di tipu oleh orang2 berkepentingan tentang sejarah negara kita. Para penjajah datang menjajah negara ini dengan pelbagai helah dan tipu muslihat.

Pulau pinang yang kita ketahui melalui sejarah adalah dibuka oleh orang penjajah barat. Aku pun hairan, berapa lama pulau pinang itu wujud sejak ribuan tahun dahulu, kononnya tiada siapa yang membuka pulau tersebut sehingga menamakan franchis light sebagai yang membuka pulau tersebut.

Yang lagi mengecewakan, para pemerintahan kita selama ini hanya mengiyakan sahaja fakta sejarah ini diseleweng oleh mereka yang ingin mengusasai minda umat melayu ini. Seolah begitu mudah untuk memperdayakan kita dengan kisah palsu mereka.


Kita perlu ubah semula fakta sejarah negara. Kita tidak lagi perlu mengikut cara penjajah yang memutar belitkan sejarah tanah air kita demi untuk menjaga hati para musuh2 kita didunia ini.

Orang2 cerdik pandai daripada bangsa kita perlu mewawarkan semua kisah2 yang disimpan sebegini untuk kita sebarluaskan fakta2 penting sebegini demi kelangsungan kehidupan anak cucu kita dikemudian hari.

wallahuaklam
Jauh sudah kukembara
www.modayu.weebly.com

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.