Abg lid punya kona memang win

Negaraku. 
Innalillah, terkejut dgn pemergian abam bocey hari ni, insyaAllah nanti abg kongsikan nukilan dlm video terbaru hari ni insyaAllah. Dan semalam selain abam, ada sahabat kita dipenang sana beranak 5 mati dilanggar oleh pemandu mabuk. Allahurabbi. 
Suami dan isteri yg baru pulang dari makan malam dengan motorsikal maut dilanggar belakang oleh pemandu mabuk. Semakin ramai org2 kita kini nyawa dlm terancam. Jalan kaki kesekolah, maut dilanggar pemandu mabuk, naik motor pergi kerja, maut dilanggar pemandu mabuk dan mcm2 kes pemandu mabok yg sedang bermaharajalela ketika ini. 
Apakah tindakkan drastik yg kerajaan akan buat ketika ini. Apa pak khalid samad tak ingat janji dia nak tutup kilang arak kalau menang? Apa yg beliau buat ketika ini adalah haramkan straw di kedai2 makan. Maknanya masalah straw lagi bahaya dari masalah arak. Hati2 lah kalian semua. Keselamatan kita kini dihujung tanduk. Mereka seronok2 mabuk2 dikelab malam, akhirnya nyawa kita yg balik masjid yg menjadi taruhan. 
Apa nak jadi dgn negara kita saudara/i semua. Hati2lah dan selalulah pandang cermin belakang sama. Kerana, kemalangan kini lebih terarah dari arah belakang pula. Semoga roh kalian semua di rahmati dan di redhaiNya. 
wallahuaklam 
jauh sudah ku perati. 
 www.dadiydoo.com

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.