Bila rasa diri cukup tinggi!


 Negaraku.
Ini kempen cara parti konon isle

Bongkak,takabbur, ujub Dan sombong merupakan antara intipati dlm setiap kempen parti politik Malaysia sejak dulu hingga kini. Ini terutamanya parti kononnya bertunjangkan isle itu. Kempen dgn mengeji lawan 24 jam adalah kebiasaan bagi parti bulan ini. Ini seolah hanya mereka sahaja yg 'maksum' Dan 'diberkati' olehNya. Bila kita renungi dalam2, adakah umat bukan Islam akan terasa hebatnya Islam bila melihat tindak tanduk orang2 bulan yg agak keras dlm Siri kempennya. Memaki hamun, membuka aib org, mengeji Dan menghina sudah menjadi darah daging puak2 isle itu.


Adakah benar pas memperjuangkan nasib org miskin spt yg diperkatakan oleh sanusi ini? Untuk memperjuangkan nasib org miskin ini, perkara paling asas Dan paling wahid adalah berikan peluang pekerjaan kpd mereka terlebih dahulu. Jgn soal kisah beri wang percuma krn ianya bersifat sementara, tp peluang perkerjaan yg paling diutamakan.. Di Kelantan, sudah hampir 30 tahun parti isle memerintah. Rakyat disana tak mampu duduk diam begitu shj atas kerana tiada peluang pekerjaan utk mereka. Benarkah tiada pekerjaan yg bnyk disana? Ana malas nak Komen ttg itu tp buktinya boleh dilihat bila musim raya, betapa teruk kesesakkan jln raya menuju ke pantai timur dari arah pantai barat. Ini menunjukkan bahawa betapa ramainya rakyat disana terpaksa berhijrah utk mencari rezeki di luar negeri itu.

Apapun alasan kita berikan, mereka parti isle pasti ada alasan yg akhirnya membodohkan kita. Ini ana dah lali dgn puak2 ini. Tak sebulu dgn mereka jer pasti kita akan dilaknat oleh mereka. Apa yg ana lihat Dr dulu hingga kini, parti isle ini lebih pakar dlm berpolitik berbanding dlm menguruskan negara. Bukti nyata sudah jelas baik dikelantan mahupun terengganu. Mereka mempergunakan ayat2Allah dlm memaksa ketaatan drpd pendokong2 mereka utk terus menguasai minda umat melayu. Allah Maha mengetahui, mungkin kerana itulah doa tuan guru yg berkata "sudah cukup jomlaahh" ketika HUNG PARLIMEN tidak di angkat olehNya. Mungkin bagi pendpt ana, lagi lama tuang guru memimpin parti itu, imej Islam akan teruk tercemar dek sikap Dan akhlak ahli2 mereka Dan pemimpin mereka. Parti bulan perlukan perubahan minda yg besar Dan segar dlm membentuk umah yg lebih golbal. Tidak LG boleh tersepit dibalik ketiak tuang guru yg Masih lagi memainkan Isu2 yg memecahbelahkn masyarakat dgn fatwa2 yg dipilih2. Ana sayang ISLAM yg bersatu padu Dan bukan isle yg berpecahbelah. Wallahuaklam Jauh sudah kita dibasuh Http://www.dadiydoo.com

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.