Ajar anak kita berniaga


BMF 
Belajar Meniaga Formula 

Sebenarnya kita semua wajib berniaga walaupun apa barang sekalipun. Sekecil2 barang sehinggalah sebesarnya kita patut mulakan sekarang. Kini berniaga pun dah tak susah. Tak perlu modal besar2 macam nak kedai dulu2. Lani tanpa modal pun dah boleh niaga. 

Aku nak cerita sikit pasal kenapa kita perlu berniaga walaupun tak pandai berniaga.PAda gambar bawah ini, bagaimana mamat ni jual surah yasin jer, tapi sales dia dapat jual lebih 800k naskah yasin ni secara atas talian jer. 


Tak perlu nak sewa kedai semua, buka kedai di shopee semuanya free jer. Kalau kita malas nak niaga pun, suruh anak2 kita mulakan dengan buka kedai di shopee. Jual jer apa yang ada. BUkan kita nak kejar untung sangat tapi nak bagikan budaya niaga ni tertanam dalam diri anak2 sejak dari kecil lagi.

Klik di sini untuk belajar berniaga di SHOPEE



Budaya belajar pandai dapat kerja best2 ni sudah lapok dan tidak lagi boleh pakai ketika ini terutama zaman PH ni. Banyak kerja dah kena buang dan graduan2 yang menganggur pun dah terlalu ramai. 

Jadikan belajar disekolah universiti dan sebagainya sebagai mendalami ilmu Allah semata2 dan dapat mengenal semua jenis ilmu yang Allah berikan pada manusia dibumi ini. Jadi bila kita tanamkan dunia niaga pada diri anak2, bila mereka masuk U nanti pandailah mereka mcmner nak jadi usahawan kerana semuanya kini niaga atas talian sahaja. 

Bila anak2 pandai niaga, maka kuranglah sikit kita nak support mereka tiap2 bulan masa dorang kat universiti sana. Mana tau anak2 tu handal niaga, dapatlah dia antar duit kepada kita sikit ... 

Platform shopee ini adalah satu platform yang perlu kita ada. Di shopee ni mudah nak bukak akaun. Tak perlu nak register SSM mcm di lazada sana tu. Buka pakai akaun FB jer, pastu godek2 la skit maklumat di situ untuk memahami cara niaga yang betul. 

Mamat bawah ni niaga surah yasin jer, tapi kalau dah terjual sampai 800k tu, memang lejen lah. Nampak mcm mudah, tapi lagi mudah dari niaga di Mudah.my sebenarnya. 

Ingat! Kita kena asuh anak2 kita niaga ketika ini. Kita kena lahirkan usahawan masa depan dan bukan setakat jadi kuli kepada bangsa mendatang. Kita ada banyak manpower dari orang kita, tapi kebanyakkannya terpaksa bekerja dengan kaum lain demi mencari rezeki dibumi sendiri. 

Aku cadangkan semua dari kita ada kedai di shopee. Ini pesanan serius dari aku buat sahabat2 semua. Kalau tak der produk sekalipun, jengok2 kat almari lama tu tgk apa barang yang tak berapa suka tu, try2 la letak kat kedai situ mana tau ada orang berminat. 

 Kalau serius nak tahu pasal niaga di shopee ni bolehlah lawat kat laman web aku di www.dadiydoo.com dan cari gambar shopee atau klik gambar dibawah ni  




Ramai sebenarnya orang2 kita yang hebat berniaga. Mereka ni tak kedekut ilmu dan mahu kita semua berniaga dan berjaya. Bila ramai orang kita berniaga terutama online sebegini, maka akan adalah lepas tu pembekal2 orang kita dipasaran yang akan bantu bisnes kita untuk terus naik dibumi sendiri. 

Janganlah harapkan kerajaan nak bagi peluang kerja lagi. Yang ada lani pun nak kena buang 5% . Bukan sikit 5% yang kena buang tu. Sian mereka kena keluar dari sektor awam setelah memangkah PH hari tu. 
 
Nak belajar bagaimana menjual di Shopee dengan cara yang betul
dan senang terjual. Klik link warna biru ini. 

Harap perkongsian ini memberi manfaat buat semua 

wallahuaklam 
jauh sudah kuceburi  
www.dadiydoo.com

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.