Bekas UMNO yang dah rosak

Throwback.
Negaraku 
Betullah org kampong den bagitau, yang PH ni semuo tompek org2 sah rosak binaso. Yang rosak maso dlm umno maghin, semuo masok parti bungo rayo. Yang rosak dolu maso dlm pas, dio buek parti PAN, apo makno PAN pun den lomaih poghut nak ambik tau. PKR ni den ghaso semuo yg kaki semburit dlm umno maghin, semuo dah masuk parti abg non. Biar dio ghaso mcmano main samo jantan dlm parti dio. 
Baru2 ni ditangkap di kondo beberapa pemimpin ppbm dan juga pkr yg sedang khayal berpesta dgn pompuan dan dadah serta judi. Dikatanya pihak kontraktor sdg merasuah ahli2 pkr dan ppbm utk melobi projek besar dlm kerajaan. Nampak tak ni semua adalah permainan umno dulu kala. 
Kini puak2 tahi ni, Allah tunjukkan jalan keluar dr parti asal mereka agar mereka rosak di kelab yang lain. Begitu juga bagi kes PAN ni, yg jiwa kotor dan lidah penuh maki hamun ni Allah tendang mereka keluar dr parti yg diasaskan atas jalan ISLAM yg benar dan bukan jd barua pada seseorang. Jadi bila kita tahu kes di kondo itu,maka itulah saki baki bekas orang UMNo yg masih karat dgn dosa dan noda dan masih tidak ambil insaf atas apa yg berlaku pada ummat kita hari ni. 
Bagi mereka, keseronokkan peribadi itu jauh lagi penting dari menjaga umat islam ditanah air ini. Betullah sketsa PRamlee ketika bergaduh dgn Kak latipah dlm bilik ketika dia nak keluar gi kawin dgn bini keduanya. Itulah peel org kita dalam menipu. Cover dgn pakaian baju melayu konon gi kenduri kawin, sekali abg ramlee yg kawin. 
Begitu juga watak pak maun ketika hendak pergi ke pesta muda mudi. Pakai kain dan berkot sambil pegang tasbih konon hendak pergi dgr ceramah..tapi rupanya pergi goyang kepala dikelab.. Dan kini, semua perkara buruk2 itu diwarisi pula pada anak buah atok dan abg non. 
Konon nak hapus rasuah, tapi merekalah bapak perasuah negara yang bertopengkan manifesto palsu lagi mengaibkan. Kita tidak lagi perlu dgr kata2 yg keluar dari mulut mereka. Test air kencing mereka pun ambik masa 2,3 bulan baru nak tahu ada dadah ke tidak, nampak sangat air kencing orang PH ni amat hancing hingga ambil masa berbulan2 utk dapatkan result darinya 
wallahuaklam 
jauh sudah kulihat 
 @ www.dadiydoo.com

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.