Melayu ke barua ni?


 
Throwback
Negaraku.
 Selesai sudah mengunjungi pakcik mlm td di nirvana KL. Alhamdulillah dpt jumpa semua sepupu2 cina yg lama tak jumpa dan alhamdulillah dpt berbicara dgn pakcik chin ttg islam dan dia amat berminat. 
 
 
Doakn saya yea agar Allah bukakan hatinya terima agama ini sebelum saya atau dia pergi buat selamanya. (Tumggu episod seterusnya dichannel modayu73 utk sesi Last Respect to Beloved uncle @ nirvana KL) Ramai org non muslim terutamanya chinese ingin tahu berkenaan dgn agama kita ini. 
 
 
Mereka tidak didedahkan agama ini dan kita pula sorokkan agama suci ini dari mereka. Itu masalah yg dihadapi oleh masyarakat kita hari ni. Ini pula ditambah dengan masalah jenis peminpin melayu yg mcm gambar bawah ini. Jenis melayu inilah yg disukai oleh musuh2 kita dalam.menghancurkan kekuatan dalaman umat melayu islam. 
 
 
Musuh kita akan pergunakan melayu jenis ini utk dijadi pemimpin kita agar senang tugas mereka dalam menakluk tanahair ini. Bayangkan, puak2 ni lantik org kita ini dan diletakkan di negeri kelantan yg terkenal dgn serambi mekah. Amat kontra antara misi melayu lantikan dap dengan kehendak melayu islam disitu. 
 
 
Melayu ini mahukan pendidikan islam sebolehnya dibuang dari arus pemdidikan perdana. Dan kalau boleh sekolah kafa,sra dan yg berbentuk agama dihapuskan demi utk lahirkan malaysian malaysia. Teringat kata2 seorg pendakwah kristian dulu, 'kita sukar nak ubah ubi jadi tapai, apa yg boleh kita lakukan adalah letakkan ragi pd tapai tersebut, biar ragi itu menukar ubi jadi tapai". 
 
 
Begitulah perumpamaan dimana musuh sukar utk merosakkn bangsa kita, jadi mereka letak orang kita didalam masyarakat kita sendiri utk dirosakkan. 
 
 
Wallahuaklam 
Jauh sudah kuterpedaya  
www.dadiydoo.com

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.