Negeri ni tokan dadah rasanya.

Throwback
Negaraku. 
Baru2 ini kita digemparkan dengan penahanan sejumlah dadah yg besar jumlah dan nilainya di Pulau Pinang. Ini seperti memperlihatkan bahawa kerja2 penyeludupan dadah ini sudah biasa dilakukan oleh pihak2 tertentu sehingga berani membawa begitu besar dadah kedalam negara kita. 
 
 
Seperti yg diketahui, jumlah penagih dadah dikalangan org kita begitu besar samada di pusat serenti mahupun yg ada diluar pusat serenti. Adakah pengedar2 ni sdg dlm misi utk menghancurkan bangsa kita secara besar2an. Dan org2 yg ditahan itu pula bukan kecil anak khabarnya. Ada kaitan dgn pihak2 peneraju kerajaan di negeri yg dikuasai oleh puak2 yg benci dgn kedudukan kita disini. 
 
 
Diharapkan pihak polis tidak berkompromi dlm hal dadah ini kerana masyarakat kita terutama org2 kita sudah parah dgn masalah ini. Hukumilah mereka yg bersalah ni dgn hukuman yg berat. Dan diharapkan org2 politik tidak campur tangan dalam kes terbesar dadah ini agar pihak yg bersalah dibawa ke muka penhadilan. Berita berkenaan siapa dibelakang yg menyeludup dadah ini juga sudah diketahui. Mereka ini dikatakan ada hubungan rapat dgn pihak bangsa dap. 
 
 
Harap menteri dalam negeri tidak memilih bulu dlm kes ini kerana natijahnya amat buruk buat bangsa kita yg kita sedang di hantui oleh masalah dadah durjana ini. Siapakah mereka2 ini yg sangat kaya (nilai rampasan & sitaan harta RM366juta oleh polis) dan mendapat tempat dlm kerajaan DAP Pulau Pinang? 
 
 
 
Rakyat perlu merasa bimbang dengan perkembangan ini, kerana adakah kerajaan DAP Pulau Pinang diterajui oleh "tangan-tangan" penjenayah? Jaga2 lah akan anak2 kita dari perangkap dadah ini. Mereka sedang memerhatikan anak2 kita utk dirosakkan dgn najis ini. Market mereka adalah pada anak2 kita spt pd geng2 rempit, geng2 lalok,kaki botol dan sebagainya. Kerana itu musuh kita amat suka org2 kita jauh dari agama kita ini yg tidak kenal Allah dan Islam. 
 
 
 PRamlee pernah berkata " kalau kita tidak tanamkan Islam dlm dada anak2 kita,pasti perkara dunia yg lagha akan masuk mengambil tpt dlm jiwa anak2 kita". 
 
 
wallahuaklam 
jauh sudah ku fikirkan 
Lepak @ www.dadiydoo.com

No comments

Powered by Blogger.