Sampai depan surau pun dorang nak masuk

Throwback
Negaraku 
Mcm2 peel orang kita lanikan. Org lain buat street dakwah di shopping complek dan juga dijalanan,.tapi dinegeri teman ni dgr cerita nak dakwah sampai jemput naga dan kepala naga masuk surau. Bukanlah kisah sgt naga tu menari chor, tapi biorle pade2. 
 
 
Kome bukannye berdakwah dgn nage2 tu semue. Ni dibawak masuk semua agame dlm surau, tumpo ler chor oii. Kalau betui kome nak berdakwah dgn geng2 ni, sebelum menari tu bg le tazkirah sikit kat puak2. Ini kome yg khusyuk beno nengok budak2 tu nari singe... 
 
 
Hari ni mereka kita bagi menari kat laman surau, entah esok lusa kita ajak dorg masuk dlm surau plak menari naga sambil solat sunat. Jangan terlalu open sgt wahai ajk surau di iooh sana. Taulah ada menteri nak dtg rasmi majlis tu, nak bodek duit la tu dari menteri. Misi dakwah, dakwah juga. Tapi biorler ada strategi..
 
 
Jangan esok hari thaipusam pun ajk surau suruh ajak buat pecah kelapa dlm surau plak.. Haru bighu dibuatnye yong!!! 
 
 
wallahuaklam 
jauh sudah kukembara  
www.dadiydoo.com

No comments

Powered by Blogger.