Ada sorang belum rasa lagi jawatan PM

Throwback
Negaraku. 
Hari abg yiddin masuk opis di putrajaya. Rasa mcm hari raya plak hari ni. Walaupun aku bukanlah sesiapa pun tapi rasa lega dan gembira tu hadir juga buat ketika ini. Hari ni nak ulas isu apa pun tak tahu dah. Sebab sang pelawak2 yg pernah duduk di sana dulu dah pulang ke kg halaman masing2. 



Negaraku | Keajaiban disebalik PRU14 yang lalu

 
Abg mad, abg muja, abg lid, abg din dan ramai lagi finalis MLM dah tak kerja lagi disana. So aku upkan gambar ni sebagai kenang kenangan buat kita semua. Banyak cerita disebalik gambar ini. Ada kenangan manis dan pastinya kenangan pahit buat seseorang disitu. 


Kawan2 dia semua sudah menjawat jawatan PM sebelum ini dan juga kini. Tinggallah sebuah lambaian yang semakin sirna dari dihujung fatamorgana sana.Bukan kita tidak pernah bersama beliau dipentas dunia, tapi dek kerana tarian anda tidak lagi seirama dengan tarian anak2 bangsa. 


Hari ni maka genaplah kisah 22 purnama. Sebuah kisah duka lara buat negara kita. Kisah yg pasti akan dikenang sehingga akhirnya.Dimana sang nila utama, akhirnya pulang juga kedalam gua. Perjalanan ini harus diteruskan tanpa anda ayah kpd nurul izzah.


Kami tidak mahu lagi perasaan ini di gundah, oleh sikap anda yg sudah tidak ada lagi faedah, buat kami yg duduk dihujung sana lembah. Kepada atok yg hebat dalam seni berpolitik, walaupun setiap hari kami mengkritik, jiwa atok tetap sedikit pun tidak terjentik, yg akhirnya kami faham kenapa 'SUIS' itu atok petik. 

Hang Tuah pernah berkata 'Takkan melayu hilang didunia'. Tapi bukan melayu derhaka spt abg mad sana, Melayu yg taat pada raja dan juga agama, Yang dpt pimpin kami hingga kesyurga. 


wallahuaklam 
jauh sudah kukembara 

No comments

Powered by Blogger.