Betul ke minum sawit jadi muda?

Negaraku
Dia pun nampak tua mcmner kata minum sawit jadi muda.
Terngiang-ngiang nyonya ni mempromosikan minyak sawit ketika menjadi menteri tempohari. Punyalah takder idea mcmner nak buat setelah negara luar memboikot produk minyak masak kita ini setelah kerajaan PH gagal mengawal hubungan baik dengan negara luar.

India merupakan pengimport besar minyak sawit kita juga bertindak untuk memboikot produk ini setelah kerajaan mereka tersinggung dengan telatah mereka yang mengeruhkan hubungan antarabangsa ketika itu.

Mereka ini terlalu baru untuk menjadi kerajaan dan tiada pengalaman tinggi dalam mengemudikan negara kita ini. Apa yang terjadi selama 22 bulan itu telah menyebabkan banyak ekonomi kita tersasar dan tidak menghasilkan pendapatan buat negara ini.
 

Apalagi yang menteri bangsa DAP ni nak rakyat lakukan!

Sketsa dalam video diatas ini mencerminkan kecelaruan seorang menteri yang hanya pandai berkata2 tapi tidak pandai menguruskan negara. Tapi bangsa ini tetap ego dan tidak mahu mengaku akan kebodohan nya sehingga menyusahkan rakyat marhain di bawah ini.

Syukur sangat kerana Allah menurunkan mereka dari takhta dan rakyat semua sudah nampak cara permainan mereka yang tidak pandai memerintah tanah pusaka orang melayu ini.

Tanah ini warisan hulubalang orang melayu untuk generasi kita yang akan datang.


wallahuaklam
Jauh sudah kukembara

No comments

Powered by Blogger.