Awal2 dah tunjuk dungu

Throwback.
Negaraku. 
Nampaknya niat aku nak slowdown dlm bab2 politik ni terpaksa diletak tepi dahulu. Sebab apa, sebab aku tak leh tahan dengan pemimpin2 pan bila mereka bersuara. Rasa mcm dicucuk2 jiwa ni kalau hanya berdiam diri bila melihat mereka bersuara spt ini. Allahu. 
Ampunkan aku. 1- Agak2 kalian, adakah makcik ni ikhlas dlm berkata2 seperti pada tajuk bawah ini atau adakah makcik ni geram yang teramat sangat sebab abg2 besar dia di Putrajaya sudah tidak berjawatan lagi? 
 2- Adakah makcik ni tak sabar2 nak sokong RUU355 di Parlimen atau sekadar nak memberi tekanan kepada kerajaan baru ini? 3- Atau adakah DAP cuba bermain wayang disebalik PAN utk menakut2kan rakyat Malaysia akan RU355 yg masih dalam proses penambahbaikkan itu. 
Aku ingin kongsikan kenapa puak2 DAP dan sekutunya amat benci RUU355 atau lebih besar lagi Hukum Hudud. 
1- Bagi mereka (baca bangsa DAP), RUU355 ini akan menuju kepada hukum hudud. Ini cara fikir bangsa dap. 
2- Apabila umat islam diMalaysia dikawal dgn undang2 Islam yg lebih kuat, maka perniagaan kotor mereka akan terjejas.Ini seperti bisnes kedai judi (kedai nombor, mesin judi, lumba kuda dan sebagainya), kedai jual arak, kedai pelacuran, urut , dadah dan sebagainya akan terjejas. Ini kerana, ramai pelanggan2 mereka adalah terdiri dari umat melayu ini. Jika umat melayu ini dikawal oleh undang2 ketat sebegini, pasti mereka (bangsa dap) akan terjejas ekonominya yg selama ini disumbang oleh bangsa kita. 
3- Undang2 spt hudud ini akan mengajar umat.melayu jadi baik. Ini yg bangsa DAP amat risau apabila bangsa kita menjadi baik. Risau kerana bila index jenayah bangsa melayu menurun, maka automatik kadar keuntungan mereka terjejas teruk dan akan menjadikan mereka jatuh muflis. 
 Itulah antara sebab2 bangsa dap tu amat benci RUU355 dan seterusnya kpd hukum hudud. Kebencian mereka itu diterjemahkan melalui makcik ni agar tidak kelihatan bangsa Dap yg mengusulkannya. Jadi bila aku bandingkan antara makcik ni dgn abg hizam (pig shooter) Melaka tu, maka dptlah simpulkan bahawa abg hizam lebih tinggi jati dirinya pada agama dan bangsa wpun pernah menjadi barua dap (spt yg beliau katakan smlm) sebelum ini. 
Abg hizam lebih menyedari dirinya dipergunakan wpun beliau tiada ilmu agama tinggi sgt spt makcik ini. Jadi disini kita nampak cara permainan ahli pan ni lebih kepada bersifat hasad dengki dan adu domba sahaja perjuangannya. 
Harap tulisan aku ni dapat memberi idea dan dapat menjawab persoalan yg makcik bawah ni lontarkan. Bukan nak menyibuk, tapi aku ada misi lebih besar dr misi makcik ini yg sekadar mengeluh hilang jawatan diperingkat pusat. 
wallahuaklam 
jauh sudah kukembara
  ps: Sebelum ini kita menyerang kerajaan dap selama 22 bulan yg lalu atas sebab kepincangan yg mereka lakukan. Kini tugas kita pula mempertahankan kerajaan terbaru ini demi memperkasakan umat melayu islam tanahair kita.

No comments

Powered by Blogger.