P Ramlee dah pesan lama dah pasal M, adakah ianya suratan atau kebetulan.



Poltik Malaysia semakin menarik untuk ditelusuri. Adegan-adegan yang boleh diagak semakin menjadi-jadi dan rakyat sedang memerhati dengan penuh rapat akan kerajaan baru ini.

Untuk rehatkan minda, mari kita telusuri kisah-kisah silam mereka dalam menjadi seperti mereka sekarang. 
Allahyarham P Ramlee sudah nukilkan perkara ini sejak lama dulu, dan semua yang dinukilkan kini seperti menjadi kenyataan.

Semoga Allah pelihara kita semua dari kesesatan!
wallahuaklam
www.dadiydoo.com

disclaimer:
Video ini adalah sekadar pandangan peribadi sahaja dan tidak meilbatkan mana-mana kumpulan dan pertubuhan. Segala yang dikongsikan ini adalah kerana minat mendalam dalam politik negara serta melihatnya dari sudut yang berbeza. 

Saya mohon maaf sekiranya apa yang dikongsikan ini tidak selari dengan pendapat anda, ianya sekadar karya creative yang bersifat 'personal' sahaja.

#pramlee #pendekarbujanglapok

3 ulasan:

  1. We have been informed and told everyone to everyone. YIP KUM FOOK (lawyer, president of SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE) was embarrassed by Buddhism, as a shame of the Buddhist world

    In addition, do dirty with monks. He thinks this temple is his, when we read the articles on the internet, our mind is sadder because of many posts and comments on the internet.

    But he still doesn't know anything. Maybe he is close to the six senses feelings. This is very low knowledge. Some old man groups at Taman Desa Jaya, Kepong are also very embarrassing when they speak about SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE

    On the contrary, if this Yip Kum Fook has learned the law, he needs to understand some laws, other lawyers do not make problems and deceive people, only this Yip Kum Fook in the world…..

    In Buddhist also same, if he understands Buddhist knowledge, why does he need to do badly, insult Buddhist monks (rejected monks out from Temple), we know about SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE because we are groups opened this Temple at Taman Ehsan on 1987
    We don't say much because of his karma (YIP)

    By Mr Lim, Desa Jaya, Kepong

    BalasPadam
  2. Seorang ahli politik MCA DATUK YIP KUM FOOK(叶金福) menghina Sultan Selangor kerana mengambil gelaran Datuk untuk menipu dan berbohong kepada orang Cina Malaysia dan dia seorang ahli perniagaan dan lain-lain, dia sentiasa sombong dan menipu wanita-wanita untuk kepentingan dirinya.

    DATUK YIP KUM FOOK(叶金福) juga seorang peguam di Taman Desa Jaya, Kepong….dia ada kedai peguam di Taman Desa Jaya, Kepong.. terbuka untuk menipu orang ramai, kini ramai yang mengenali(tahu) dan mengesyakinya kerana di kawasan Kepong selalu ada masalah pada sebelum ini seperti tokong Hindu letak api di Taman Daya, Kepong tendang Sami-sami Buddha keluar dari KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI (三宝寺) dan lain-lain.

    Kita semua harap Sultan Selangor mengambil kembali semua gelaran Datuk kerana jika YIP KUM FOOK(叶金福) diteruskan gelaran Datuk, negara kita akan runtuh dan musnah...seterusnya Taman Desa Jaya kita, Kepong akan dapat bahagia dan harmoni.

    Sekarang anak dia(叶君瀚 YIP JIUN HANN) jadi pengerusi MCA Gombak, sama juga sebab ayah ajar anaknya jalan sama, dan kedua-duanya pun tak malu dan masa sekarang orang boleh hantar mesej tahu dengan cepat, anda tak boleh lari dari orang gosip

    perkongsian oleh AHLI JAWATANKUASA SAMNAK SAMBODHI (三宝寺), Taman Desa Jaya, terdahulu

    BalasPadam
  3. 不知廉耻!马华简直是禽兽集团!——转载:马华是反佛教!

    刚才在偶然间,突然给我看到这样不仁义的事情。愤怒!咬牙切齿!涌上心头
    身为佛教徒的我,这种事情对我而言,简直是如针毡肉。

    马华,以及雪州联委会副主席拿督叶金福(yip kum fook),还算是人吗?

    为了金钱和权力,出卖人民不打紧,反正丑态已经深入民心
    现在还想打宗教的主意,谋取精神层次方面的利益和权力。

    所谓唇亡齿寒,马华可以对佛教这样,也可以以同样的态度对待天主教、基督教、道教和其他非穆斯林的宗教团体。

    所以,现在那个马华公会鸱唛区主席叶金福不是国会议员都这样了,以后有了权力还得了?
    而那个蔡CD知道了这样的事情后,毫无谴责之意,依然让这件事情发生下去。
    正所谓,看到杀人犯在杀人,你不去阻止和谴责的话,你和杀人犯还有什么差别?

    为了更安宁的未来,在马华的良心泯起时,请马华基于人道主义这方面,请自我解散吧

    sharing by Jesmond Wong...Kepong baru

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.