Mereka juga berkempen guna jentera kerajaan?


BMF 
Hari ni kempen beli barangan buatan Malaysia bermula secara aggresif oleh kerajaan. Kempen ini akan digerakkan oleh agensi dari KPDNHEP keseluruh negara . 

Kenapa kempen ini digerakkan sekarang? Kempen ini digerakkan oleh kerajaan untuk menyaingi siri kempen BMF yang semakin mendapat sambutan daripada umat islam dinegara kita. 

Produk2 orang kita semakin laku keras dipasaran dan meninggalkan produk2 mereka layu di rak2 hypermarket dan juga di kedai2 runcit. Mereka kini terpaksa menggunakan agensi kerajaan untuk mempromosikan produk mereka . 

Mereka agak tertekan setelah kempen BMF ini menjatuhkan jumlah jualan produk mereka sehingga sukar untuk bersaing secara sihat dengan produk2 orang kita yang semakin membanjiri pasaran tempatan. 

NSK ini tidak bersih?

Jadi selama ini baru kita tahu bahawa, kitalah yang banyak mengayakan puak2 mereka itu sehingga menjadi jutawan. Kerana sokongan kita yang membabi buta terhadap produk merekalah , kini mereka mendapat habuan kekayaan yang tak terhingga sampai menjadi bongkak sombong terhadap kita umat islam. 

Kini tahap kepanasan mereka sudah tidak dapat di bendung lagi. Mereka gunakan duit kerajaan pula untuk mempromosikan produk mereka. Andai setelah mengunakan duit kerajaan ini tidak mampu menaikkan jualan mereka, mungkin mereka akan gunakan taktik lain pula, samada membeli syarikat2 produk muslim ini dan berlindung disebalik tabir syarikat2 tersebut. 

Inilah cabaran besar kita seterusnya. Samada ingin kaya cepat (dengan jual syarikat sendiri kpd orang luar) atau terus istiqamah menjana pendapatan dengan produk yang dihasilkan demi kemaslahatan ummah dinegara kita. 



Apa kata anda dalam hal begini? 

 wallahuaklam 
jauh sudah kurenungi 
www.dadiydoo.com

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.