Lain macam cara abg muja memerintah

Throwback
Negaraku 
Perkara.ni dah lama pun sebenarnya. Tapi kesan dari perkara.ni dapat rasa sampai sekarang. Disebabkan perkara terpencil inilah mcm2 perkara jadi kat kita umat islam di malaysia. Kita tahu yg wendy loong ni pun pakai akaun fake. 
 
 
Tapi bukan wendy loong yg jadi masalahnya, yg jadi problemnya adalah bangsa itu dah semakin kuat menentang perlembagaan negara yang mana Islam tu agama persekutuan dan bukan agama buat cacian. Yang aku herannya, kenapa geng2 pan langsung tak melawan dlm bnyk perkara yg berkaitan penghinaan pd islam,melayu dan juga raja2. 
 
 
Tapi bila pemimpin mereka dihentam terutama abg mad kari, beria2 pertahankan seolah2 pemimpin mereka maksum dan ketum. Itu belum termasuk melayu dlm pkr dan juga bunga raya. Mereka ni seolah2 mcm buat bodo jer apa nak jadi dgn agama dan bangsa kita. Ianya seperti org melayu dan islam itu perkara lekeh dan membuangkan masa mereka. 
 
 
Tapi kalau bab azmin dan abg non, fuhhh sangguplah bergaduh bertumbuk demi taasub kpd ketua2 mereka. Adakah harapan kita utk naikkan bangsa kita melalui pemimpin2 kita ini? entahlah yop.. 
 
 
wallahuaklam 
Jauh sudah kukembara 
mai sat @ www.dadiydoo.com

No comments

Powered by Blogger.