Tua-tua pun ganas dorang ni

Throwback
Negaraku. 
Baru2 ni tular kisah apek tua pukul pegawai mpsj dgn payung. Aku tak pasti kenapa apek tua vavi tu tergamak pukul pegawai kerajaan yang lalukan kerjanya.
 
 
Adakah apek tu di cover oleh pihak tertentu sehingga sanggup pukul pegawai tu atau apek tu sudah gila vavi minum todi.? Aku bukan nak cerita skill pukulan payung melayang apek tua vavi tu, atau pukulan balas pegawai tu yang berjaya membuat pukulan TKO yang bergaya terhadap apek tua itu, cuma terfikir adakah bangsa corona itu sudah naik kepala? 
 
 
Selepas video itu tular, ahli2 politik kerajaan PH berebut2 bercakap untuk mempertahankan apek tua itu berbanding pegawai kerajaan itu. Kita faham bahawa pukulan TKO pegawai itu tidak sepatutnya dibuat didepan kamera, eloknya dibuat OFF record baru layan lama skit. Siap buat kenyataan akhbar oleh amoi dap mengatakan pegawai itu (melayu) tidak patut berkelakuan sebegitu kpd apek cina itu. 
 
 
Sepatutnya pihak kerajaan kena bersikap neutral. Biarlah siasatan dilakukan dan jgn komen lebih2 pulak. Bila dah komen dgn surat spt itu, automatiklah cina akan cover cina dan melayu akan cover melayu. Itulah kalau dpt menteri takder pengalaman yg melayu2 'BUANG' inginkan. Lani undi korang dah makan diri kamu dan juga diri kami ini. 
 
 
Kalau anda jadi pegawai yang 'dipayung' oleh apek itu, apa korang akan lakukan? 
 
 
 wallahuaklam 
Kita Bangsa berniaga @ 
https://www.shopee.com.my/modayuhm

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.