Jagalah tanah air ini dan juga agama islam yang suci !


   Throwback!
 
Negaraku 
Sejuk sehari dua ni disebabkan hujan turun dengan lebat dilembah kelang. Perintah Pergerakkan terhad sudah memasuki fasa kedua dimana ATM mula menggerakkan assetnya untuk menguatkuasakan lagi perintah ini oleh kerajaan Malaysia kini. 
 
 
Syukur juga kerana negara kita sedang mengambil langkah2 proaktif dalam menangani permasalahan yang mungkin disebabkan oleh kerajaan tersalah pilih sebelum ini. Kini wabak semakin merebak dan ianya semakin laju dipasaran dan ianya lebih laju dari yang kita sangkakan. Inilah antaranya polisi2 oleh kerajaan baru lalu pergi itu yang mengambil ringan tentang penyebaran wabak ini. Konon utk menjaga kantung negara yang semakin teruk mereka kerjakan selama 22 bulan, mereka beria2 nak bawak masuk lebih ramai pelancong2 ketanah kita ini. 
 
 
Tahukah anda , dalam dunia ini ada satu tanah yang agak unik berbanding tanah2 ditempat lain. Ianya terletak dipertengahan jalan antara timur dan barat.Tanah ini dilindungi disebelah baratnya pulau sumatera yang memanjang hingga kebawahnya. Ini adalah kejadian yang betul2 memukau dunia kerana semenanjung ini betul2 seperti dipelihara sifatnya. 
 
 
Kerajaan Melayu melaka dahulu tidak ada peta khas untuk mengambarkan tanah semenanjung ini strategik dan bertuah. Mereka mungkin tidak dapat lihat berapa jauh antara negara india dan negara china dari melaka ini. Tapi berkat ilmu dan pengalaman, mereka berjaya jadikan Melaka sebagai tempat transit ataupun tempat untuk pedagang2 bertemu ditengah jalan tanpa perlu ketempat asal mereka yang masih jauh di hujung dunia.
 
 
 Tanah semenanjung ini bukan kejadian yang semula jadi seperti yang ahli geografi selalu gunakan. Tapi tanah semenanjung ini Allah jadikan begitu istimewa dan ianya penuh dengan hikmah dan pertunjuk. Dan yang paling menakjubkan adalah, Allah letakkan umat melayu untuk menjaga tanah ini berbanding bangsa lain. Dan sejarah telah membuktikan bahawa tanah ini berjaya di makmurkan oleh bangsa kulit sawo matang ini sehingga terkenal ke saentero dunia. 
 
 
 Kerana kedudukkan strategik ini lah, pelbagai bangsa dunia datang berdagang dan tak kurang juga ingin menjajah tanah ini. Dan sejarah juga menulis bahawa betapa ramai pejuang2 tanah ini mati syahid mempertahankan maruah dan harga diri dari dinoda oleh kuasa2 besar dunia ketika itu. Itu pengorbanan nenek moyang kita demi kesejahteraan cucu cicitnya di hari muka.
 
 
 Kini setelah ratusan tahun sejarah itu terukir, cucu cicit para pejuang kita dahulu kini sudah hilang jatidirinya dan senang2 menyerahkan tanah ini tanpa perlu berkorban dan menghalang sperti zaman orang tua kita dulu.BAnyak tanah2 yang atasnya ada darah pernah mengalir untuk mempertahankannya, kini sudah terlepas ketangan orang asing yang menumpang ditanah ini dan ingin menjadi tuan di bumi bertuah ini. Bukan sahaja tanah2 ini hilang begitu sahaja, malah kuasa juga kita berikan percuma kepada puak2 ini dalam mentadbir negara. 
 
 
Kita dengan senang lenang memberi undi buat mereka sehingga mereka berjaya menjadi 'raja' dibumi kita ini walaupun seketika. Apabila mereka berkuasa tempohari, perkara pertama dalam perancangan mereka adalah untuk hapuskan keistimewaan orang kita, agama kita dan raja2 kita. Mereka cuba lakukan secara sembunyi2 sambil dibantu oleh AG yang kini terbuang sendiri entah kemana. Andai tiada siapa yang peduli hari itu, pasti ICERD akan menjadikan kita terbuang dibumi sendiri. 
 
 
Puak2 pendatang ini mereka tidak memerintah secara membabi buta walaupun mereka makan babi dalam menu harian mereka, tapi mereka dibantu oleh kumpulan2 besar yang memusuhi kita diluar sana. Kumpulan ini mempunyai misi yang sama iaitu untuk menkafirkan tanah unik dan bertuah ini. Umat melayu bukan umat sebarangan. Walaupun kelihatan luarnya lembut dan mudah mesra, tapi sekali agamanya di ganggu, pasti tanah ini akan jadi haru biru. Umat melayu bukan seperti umat lain. 
 
 
Umat melayu ini paling unik didunia. Wajah nya lembut dan suka berjenaka. Gadis2nya sopan santun dan pandai memasak resepi kegemaran suaminya serta pandai menjaga diri. Tapi bila AGAMA kami diganggugugat, pasti ayat pertamanya adalah 'kalau berani,langkahlah aku punya mayat'. Buktinya ketika perhimpunan ICERD pada tahun 2018, aku berjaya saksikan jutaan umat melayu islam turun berkumpul menentang agenda kerajaan yang dipimpin oleh bangsa dap yang ingin menandatangai ratifikasi ICERD seperti pada video dibawah ini. 
 
 
Inilah kesatuan umat melayu bila mereka mencabar AGAMA,BANGSA dan NEGARA. Dan kepada umat melayu yang duduk dibawah bangsa dap, sedarlah bahawa kalian ini sekadar hamba sahaja buat mereka. Seperti mana mereka lakukan di kilang2 milik mereka yang anda sekadar duduk di peringkat pekerja buruh sampai bila2. Itulah hakikatnya bila anda mengagungkan bangsa tiogkok yang tidak pernah sedar diri itu.
 
 'Berkatilah kami dibulan rejab dan syaaban, sampaikanlah kami ke bulan ramadhan.'
 
 
 wallahuaklam 
jauh sudah kumemerhati

No comments

Powered by Blogger.