Balasan Allah kepada negara India


 

 Throwback !

Ujian beralih kesana. 

Kita dengar baru2 ni, pihak2 tertentu diIndia melakukan kekejaman kepada umat islam dengan mambantai serta merobohkan masjid2 di sana. Ini terutama setelah kerajaan baru fanatik hindu mengambil alih kerajaan dengan memperkenalkan undang2 yang anti islam disana. 

 

Pihak berkuasa disana tidak dapat berbuat apa2 dengan kes kekejaman orang hindu membantai umat islam disana. Mereka juga sekadar melihat masjid2 dirobohkan begitu sahaja tanpa melakukan sesuatu untuk menghalangnya. Kita di Malaysia pun terasa pilu dengan perkembangan ini lalu hanya doa mampu kita kirimkan kesana.

 

Kini negara India pula dipaksa lockdown oleh pemerintahnya. 'Askar2' Allah sedang dihantar kesana untuk menguruskan musuh2 yang begitu sombong membantai hamba2Nya di bumi Taj Mahal itu. Ada orang berkata, orang tamil susah nak kena virus covid19 sebab mereka suka makan kunyit serbuk dalam masakan.. Porahhhh !!! 

 

Kes perhimpunan 30k umat tamil di Pulau pinang baru2 ini juga bakal membawa ancaman jika tidak diuruskan dengan baik. Kerajaan Pulau Pinang seolah 'mencover' kegiatan bangsa dap mereka demi survival politik dan tidak dari kacamata keselamatan negara. Ahli politaik PH dok lakukan kecaman setiap hari di media social tanpa memberi apa2 penambahbaikkan kepada masalah wabak ini.

 

Inilah wajah mereka sebenar yang berhati busuk dan penuh hasad dengki bermula dari abg non hinggalah kemacai mereka di mana2. Berkisal pada kes diIndia, total lock down ini bermakna, orang2 miskin di sana akan terjejas teruk dan disyakki akan berlaku krisis makanan yang kronik. Orang2 kaya tidak akan menyumbangkan apa2 pada golongan miskin disana kerana kadar kemiskinan yang terlalu besar disana memustahilkan semua daripada mereka akan dapat bantuan secukupnya baik dari kerajaan mahupun orang tertentu. 

 

Dan dalam masyarakat hindu sana, mereka tidak memandang orang miskin dengan pandangan kasih sayang speerti mana kita yang ISLAM anjurkan untuk berkongsi rezeki terutama dikala susah begini.Kerana itu, kita dapati banyak masjid2 dan madrasah serta orang2 kaya telah menginfaqkan sebahgian dari rezeki mereka untuk keperluan umat yang tidak bernasib baik . Semoga kita semua dilindungi oleh Nya. 

 

Sampaikanlah kami kebulan RAMADHAN yaAllah. 

 wallahuaklam 

jauh sudah kukembara 

 http://www.dadiydoo.com

 

No comments

Powered by Blogger.