DAP kalau bukak mulut jer mesti nak menipu


 

 Throwback!

Negaraku. 

Dulu kawan2 ada cakap, kerja paling best adalah makan tidor lepak. Lani dah dekat seminggu praktis, dah naik pitam dibuatnya... huhu Hari ni kita sembang2 bincang2 bagi otak berjalan lagi.Takut2 jem plak orak nanti. 

 

Setelah 22 bulan hidup dibawah bayangan mereka, adakah apa yang ditulis didalam akhbar mereka ini boleh di percayai? Dan kenapa pula org pribumi yang sudah ada rekod kejayaan tersendiri selama ini kena meletakkan harapan tinggi pada bangsa mendatang dap ini.? Seperti ajak musuh masuk rumah sendiri dan minta musuh susun atur rumah kita ikut selera mereka sendiri.

 

Setelah 22 bilan mereka membayangi negara ini, adakah mereka really menggunakan bahasa melayu dlm pertuturan mereka. Sedangkan mereka tidak kisah kaumnya langsung tidak boleh berbicara dlm bahasa melayu, dan mereka peminpin dap juga update media seocial menggunakan bahasa ibunda mereka. Adakah ini harapan org kita pada mereka.? Hormati Raja? Berapa kerat bangsa dap terutama di pulau pinang sana yg kenal SULTAN, DAN AGUNG di negara ini? 

 

Apa yg bangsa dap ini buat selama ini sehingga hari ini adalah hina bangsa kami , hina agama kami dan juga hina Raja2 kami. Masihkah ada org kita meletakkan sandaran tinggi pd pendatang ini utk jaga semua yg sudah elok ini? Dap sokong negara Palestine? Adakah bangsa kita tidak sokong negara Palestine.? 

 

Berapa banyak musuh2 agama kita bersongkol dgn mereka dlm menakluk negara kita tercinta? Dan masihkah kita percsya bangsa dap ini akan jaga palestins pula? Dap masih lagi trauma dgn kejatuhan kerajaan pimpinan mereka baru2 ini. Kini mereka bermain dgn perkara2 sensitif ini demi meraih kuasa semula. Dan mereka akan bermain dengan emosi kita utk takluk bumi kita. 

 

 wallahuaklam 

jaih sudah ku tersasau.

 http://www.dadiydoo.com

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.