Rawang bypass Road: Tinggi sungguh jalan ni


Negaraku.
Jalan ini tinggi dari biasa.

Siapa pernah melalui jalan ini di Rawang sana. Ianya antara jalan tertinggi dinegara kita yang begitu gayat bila renung kebawah. Jalan ini bukan calang2 orang boleh buat, dan ianya membuktikan bahawa orang kita anak2 melayu mampu hasilkan sesuatu yang mustahil pada permulaannya.


Ini ada sebahagian dari kekuatan kita bila kita semua bersatu dalam menjayakan negara kita ini. Kita jangan lagi perlekehkan bangsa walau dalam apa perkara sekali pun. Biarlah sejarah kejatuhan kerajaan bangsa kita itu pergi dan kita bina semula bangsa kita ini menjadi hebat seperti kerajaan melayu melaka dahulu.


Kita kena jauhi sikap PAN yang tidak pernah menyenangi umat melayu yang berjaya baik di dunia mahupun dalam negara kita ini. Mereka itu tidak memberi apa erti buat bangsa kita dan tugas kita adalah teruskan perjalanan menuju kejayaan.



Rawang bypass Road: Tinggi sungguh jalan ni

 

Dibawah ini adalah serba sedikit berkenaan spesifikasi jalan bypass Rawang ini. Bangsa kita boleh dan sentiasa akan boleh.



Rawang Bypass (Malay: Jalan Pintas Rawang), Federal Route 37 also known as Rawang–Serendah Highway, is a federally-funded divided highway bypass in Rawang, Selangor, Malaysia. The 10-km highway was opened to traffic on 28 November 2017 at 9.00 pm. Construction of the RM628mil Rawang Bypass began on 16 July 2005 and was completed on 21 November 2017. It features a 2.7-km elevated viaduct with its highest pillar of 58.2 meter. the highest of its kind in Malaysia.



The Rawang Bypass FT37 was built to solve the traffic congestion along the Malaysia Federal Route 1 in the town centre of Rawang. It was reported that the travelling time from Serendah to Selayang via the Kuala Lumpur–Ipoh Road FT1 may take up to 2 hours due to severe congestion in Rawang town centre.The Rawang Bypass FT37 helps to reduce the travelling time to only 30 minutes.





wallahuaklam
www.dadiydoo.com

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.