Menuntut ilmu dari yang pakar !

BMF 
Bicara Mufti First 
Kalau bergambar dgn politician, akhirnya kita terpedaya. Tapi bergambar dgn mufti insyaAllah , kita dipandu kejalan yang lurus dan benar. 


Antara doa ayah dan ibu kita termasuk diri kita yg ada keluarga ini adalah mahukan anak2 yang soleh dan solehah. Dan impian ini bukan mudah sebenarnya. 


 Bnyk onar dan duri perlu kita tempohi dlm mengejar syurgaNya disana nanti. Terkadang dirumah kita berjaya asuh anak2 menjadi baik, tp bila keluar dr rumah anak2 kita hanyut dibuai gelora jiwa nafsu yang tidak bertepi. 


 Kerana itu, kita perlukan pemimpin yg baik yg sentiasa ingatkan kita tentang dosa dan pahala, dan bukan semata2 kejar jawatan dan kuasa. Ketika ini, kita sdg dipimpin oleh mereka yg kejar dunia. Siang malam mereka menyusun agenda bagaimana utk rosakkan keturunan kita baik dgn agenda hiburan dan gaya hidup dunia. 
 Jangan abaikan tulisan jawi kita ini.Jom tonton anak2 ni
ajar pakcik nya jawi


Dulu orang tua pernah berkata " menconteng arang dimuka". Tapi kini anak2 kita diajar utk menTATOO kan seluruh badan pula sambil tinggal hanya secebis seluar dalam yg tenggelam dlm lukisan badan yg hodoh dan hina. 


Ujian dan rintangan kita bukan sikit kalian semua, ujian kita kini adalah mereka ingin tukar akidah anak2 kita dgn agenda kominis raya. Andai kita juga alpa, maka tiadalah lagi seruan doa dan pahala yg dihantar oleh generasi kita bila kita masuk kealam barzakh sana.. 


Misi kita bukan mudah, tapi tidak pula mustahil utk dijayakannya. Maka dekatilah para pemimpin kita yg sentiasa ingatkan kita tentang dosa dan pahala. Tanah ini diberi nama Tanah Bani Tamim. TA bermakna Tanah dan Mim bermaksud MELAYU dlm aksara jawi nya. 


Adakah kalian sudah bersedia.? 
Wallahuaklam 
Jauh sudah ku terpedaya 
Www.dadiydoo.com




No comments

Powered by Blogger.