Tetiba nama chin peng jadi hero zaman baru ni.

BMF 
Basmi Mereka First 
Aku tak tahulah kalau korang nak nama chin peng sebaris dgn nama Tok Janggut, Hang Tuah 5 saudara, Tok Kenali, Tok Bahaman, Mat Kilau, Leftenan Adnan, Datok Maharajalela dan sebagainya. 

Beza antara pejuang2 tanah air kita dulu dgn apek chin peng ni adalah TUHAN yakni ALLAH. Chin Peng ni komunis, tak percaya Tuhan.Macamna nak letak sebaris dlm buku sejarah dia tu pejuang tanahair sedangkan dia agama pun takder. Andai chin peng menang hari tu, adakah kita semua meningkat tahap keimanan kpd Allah, sdgkan kominis China kini menekan umat islam di zingjiang sana. 

 Tonton video diatas untuk kisah chin peng


Aku tak tahulah apa jenis melayu islam yg angkat chin peng jadi wira. Beria2 mempertahankan abu chinpeng dan parti chin peng iaitu DAp ni. Korang nmpk tak siapa puji atok pasal chin peng. Tu ronie liew tu bukan org asli tau. Dia sebangsa dgn chin peng dan dia dikuasai oleh parti bangsa dia yg sgt racist dan kominis. 


Baru2 ni bangkit kes abu chinpeng ditaburkan di kg halamannya, skrg pula perjumpaan bekas2 komunis malaya plak. Semacam ada sesuatu yg mereka sdg rancang utk negara ni. Tahukah anda, kenapa org2 besar DAP takder sekor pun ada title dato,tan sri dan sbgnya. Ini bukan masalah mereka tidak diberi title itu, kini mereka dah pegang kerajaan,sepatutnya senanglah dpt title tu, tapi jauh dari itu mereka tidak iktiraf pun kesultanan di Malysia ni. 


Bagi mereka title2 datokship ni semua mengarut. Ingat tak ada kes di N9 dimana lge marah org dia yg nak sgt title2 tu semua. Fikirkan saudaraku semua. Andai kominis berkuasa dulu, aku fikir para2 sultan kita semua dah lari tinggalkan negara. Masjid2 semua dah jadi muzium dan agama islam ni dah jadi kenangan terindah dibumi malaya yg dikenang oleh anak cucu. 


Dah terang sgt dah yg DAP tu kominis. Ronie liew pun ckp atok dan pakcik dia kominis dulu. So perhimpunan di kajang tu sebagai reunion semata2 adalah silap. Ada org jumpa jodohnya masa reunion sekolah2... dan aku fikir kominis mulai segar di malaya selepas reunion ni dan ketika dap sdg berkuasa. 


Jadi, BMF2 juga, politik negara kena cepat cakna kerana KEBATILAN YG TERSUSUN AKAN DPT MENGALAHKAN K3BENARAN YG BERTERABUR. 


Wallahuaklam 
Jauh sudah kufikirkan 
Www.dadiydoo.com




No comments

Powered by Blogger.