Ramai plak simpati dengan kominis

Barua Melayu Fulus 
Aku bukan kisah pasal abu chin peng ni nak taruk kat mana pun..Korang nak buat ubat panas kan badan dlm parlimen dgn abu chin peng pun ada aku kisah... Mamat bekas ketua polis ni dah kenapa..Tak cukup ke pencen polis tu sampai nak cium bontot Dap tu dgn statemen.mcmni. 
Abu chin peng dah jadi abu wira plak.
Yg menjadi kisah aku adalah, agenda dan hala tuju chin peng tu sedang dihidupkn kembali oleh puak2 dap ni. Abu mayat tu simbolik kpd sokongan kominis oleh puak2 ni dlm misi menukarkan negara menjadi republik. Takkan pemimpin melayu dan bekas ketua polis tak ada fikiran yg lebih jauh ker. Siapa yg tabur abu tu dimalaysia? 
Yang menabur tu bukannya tn hj ataupun ustaz mahupun imam masjid, tp yg menabur abu mayat tu adalah dr kalangan bangsa dap. Mereka menaburnya disini bukan syok2 nak tabur tapi sebagai lambang kominis sudah sedia nak masuk malaysia. Apa jenis melayu la yg ada pada pemimpin atas sana. 
Ada parti atok, kerusi plak sikit,ada parti mata satu, jiwa plak rakus nak jd PM, ada parti pan, dah jadi barua dap plak. Tension aku dgn hala tuju negara ni. Nak kemajuan ke nak gaduh ni? Kalau nak gaduh , bagitau la terang2. 
Jangan ganggu keharmonian negara dgn agenda bangsa dap yg karut ni. Abg mad sabu ni muka jer melayu, tp jiwa kominis gak ni. Tension2... sian askar2 yg berperang dgn kominis dulu..last2 cucu2nya agung2kan kominis 

Wallahuaklam 
Jauh sudah kufikirkan 
Www.dadiydoo.com

No comments

Powered by Blogger.