Benarkah manusia sudah landing di bulan?

Mereka tipu kita hidup2 dalam kisah ini.

Hairan juga aku , setelah mereka momokkan dengan neil amstrong mendarat di bulan, sampai kehari ni dah takder manusia lepak bulan dah. Takkan amstrong and the geng sahaja yang dibenarkan pijak bulan berbanding manusia lain.

Rupanya kita ditipu hidup2 oleh bangsa yahudi ini. Mereka yang cuba untuk berlawan dengan pihak musuh dalam perang dingin diantara blok USA dan pihak USSR. Pelbagai rancangan dijalankan dalam memenangi pemikiran manusia dibumi ini.


The Moon landing at 50: Debunking the conspiracy theories

 

Begitu juga yang terjadi baru2 ini dimana portal berita aljazeera melaporkan perkara yang tidak benar berkenaan dengan COVID19 dan PATI. Tugas musuh2 kita ini cukup mudah, hanya dengan memutarkan fakta semata2 dan membiarkan dunia menafsirnya sendiri.

 Oleh itu, kita sebagai umat islam haruslah menyelidiki semua berita yang sampai kepada kita. Antara kesilapan kita dahulu adalah mempercayai semua fitnah2 yang dilemparkan oleh PH ketika itu sehingga menidakkan kehebatan bangsa kita memerintah.

  Teori2 berkenaan alam semesta juga perlu untuk kita selidiki kerana kebanyakkan idea dan teori ini datang dari orang2 yang memusuhi umat islam seperti teori Big Bang. Semua teori ini cuba untuk menidakkan kuasa Allah dalam penciptaan alam semesta ini.

 

Wallahuaklam

jauh sudah kita ditipu

2 comments:

Powered by Blogger.