Azan pun dorang nak kacau ker?

Mereka sudah bising. 
Inilah natijah nya kenapa kita wajib kena ada SUltan dan raja dalam negara ini. Dan kenapa bangsa dap tidak suka dgn sistem kesultanan yang tersedia sekian lama dibumi kita ini. 


Sultan sebagai ketua negeri dan negara. ISlam dan adat istiada melayu 100% dibawah kawalannya. Kata akhir berkenaan ISLAM adalah dibawah takluk sultan dan tiada pihak yang boleh mengingkarinya. Dan baru2 ni dah berbunyi bangsa dap berkenaan dengan azan yang dikatakan bising mengganggu mereka. 


Jika dibandingkan azan dgn bising kelab malam, aku rasa mereka boleh bertahan dalam bising disco selama berjam2 sambil tonggang air kencing syaitan berbotol2. Selama 60 tahun kita merdeka, selama itu mereka terima suasana ini dengan harmoni. Tapi skali mereka pegang negara, habis bab2 agama islam pun mereka mula hendak ganggu gugat. 


 Bagaimana parlimen new zealand menguruskan masalah negara.



Siapa sebenarnya dap ini termasuklah melayu2 yang jadi wakil rakyat mereka ketika ini. Aku teringat sorg wakil rakyat dap dari johor sana iaitu saudara Syeikh Omar Ali. Syeikh ini adalah lulusan syariah bidang dakwah. Tapi beliau terjun dalam parti dap kononnya untuk berdakwah dgn otai2 apek dalam tu. 



Sejak dia menang hari tu sampai kehari ni, aku tgk bukan dia yang mempertahankan agama islam ini, tapi kita2 umat melayu yg bersatu meyuarakan bantahan. Apa yg dia buat kat atas YADIM sana tu..lepak2 makan2, minum2 dan borak2 jeker. 



Mereka (melayu dap) tidak terasa ke mereka dipergunakan oleh apek2 itu demi kelangsungan politik sempit mereka. Sorang lagi YB wanita dari pahang yang cantik manis menjadi wakil rakyat. Dengar2 baru2 ni dah bercerai dah dengan suaminya. 'Kesibukkan menjaga rakyat' (kononnyala), menjadikan dia mengabaikan tanggungjawabnya pada suami. 



Dah terbalik jadinya. Entahlah, makin panas je sejak dua menjak nikan. apa kata kalian semua? 


wallahuaklam 
jauh sudah ku terjemur 
www.dadiydoo.com

 ps: Sebelum anda meninggalkan blog ini, pastikan anda klik sekali pada mana2 iklan gugel (klik disini) yang ada dalam blog ini sebagai tanda sokongan buat kami dalam menguruskan karya ini.Terimakasih.

No comments

Powered by Blogger.