Sejarah pasti berulang @ BUkit Kepong

Bukit Kepong Film 
Bukit kepong ni kisah benar tentang kekejaman komunis pada era awal kemerdekaan dulu. Film arahan jin samsudin ni antara film yg menelan bnyk belanja. 


Tapi sejak dua menjak ni sejak abu chin peng dah masuk negara dan reunion komunis dah diadakan, adakah pihak RTM akan siarkan lagi filem bersejarah ini? 

Bersilang kepentingan dalam pakatan 69

 Kita semua tahu bahawa kini RTM dikawal oleh menteri (anak karpal singh) dr parti Ronie liew yg datuknya adakah askar komunis. Bukan sikit kekejaman yg mereka lakukan pd rakyat malaysia ni. 

 

Bayangkan sebuah balai polis yg mengawal ketenteraman awam, telah brjaya dibakar oleh pihak komunis di bukit kepong itu. Adakah sejarah ini akan ditukar oleh pihak parti simpati kominis ini dlm negara kita? 


Antara kelemahan kita dulu dan kini adalah dlm masyarakat kita ini ramainya insan bernama BUANG. Watak BUANG spt dlm film pramlee tu adalah sang munafik yg hancurkan bangsa sendiri dr dlm. 


Dapatkah kita menonton lagi filem BUKIT KEPONG di TV kita lagi? 

Wallahuaklam 
Jauh sudah kufikirkan 
Www.dadiydoo.com



  ps: Sebelum anda meninggalkan blog ini, pastikan anda klik sekali pada mana2 iklan gugel (klik disini) yang ada dalam blog ini sebagai tanda sokongan buat kami dalam menguruskan karya ini.Terimakasih.

Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.